amor vincit omnia


Det finns mycket i livet som jag inte förstår. Mycket som jag vet att jag aldrig någonsin kommer att kunna förstå. Nästan 3 år har gått nu, med snabb överskådlig huvudräkning inser jag att det är ungefär 1000 dagar.
1000 dagar sedan vi sågs.
Dem flesta dagarna går bra nu, jag lever inte i en bubbla längre. Men vissa dagar går det bara inte. Idag är lite av en sån dag.
För det första:
I miss you.
Saknar dig något fruktansvärt, ända längst in i hjärtat. Vet knappt vart jag ska ta vägen. Det finns bara en plats. Din plats.... Som vanligt drar jag benen efter mig första stegen. Jag vet inte riktigt varför. Men så fort jag ser stenen vid sjön, den med maskrosen på så går det alltid mycket lättare.
Som du vet så sitter jag där länge ibland. Tycker om att berätta saker för dig. För det har jag förstått nu faktiskt, att det jag saknar mest av allt är att berätta saker för dig.
Jag vill berätta saker för dig som bara du förstår varför de är viktiga. Saker som bara vi förstår varför de är roliga. Ingen kommer någonsin att förstå mig som du. Som Lars Winnerbäck skulle sagt:
"Jag skulle aldrig ha tålamod nog att bli förstådd, ingen känner mig så väl som du"
Men som sagt... Nu blev det inte som det var tänkt, ingen av oss ville ha det såhär men nu är det såhär och det måste vi leva med. Så jag berättar allt för dig bästis som du vet. Jag berättar allt för dig och jag tror att du hör mig, för när något känns tungt så klarar jag det ju alltid, och jag tror att det är din förtjänst Tea. Du bär mig fortfarande genom allt det svåra, jag är så otroligt tacksam. Älskar dig.
Orden tar slut nu, men det kommer mer för itsablogglife är tillbaka för att stanna.
itsablogglife

Kommentarer
Postat av: emma

Jag blir så glad att höra att du verkar må bättre. Men det gör fortfarande ont i mig när jag läser det du skriver, jag önskar detta inte hände dig. Men som du säger, ur allt skit så blir man starkare. Du är otroligt stark. Jag är glad att du är tillbaka, dina inlägg hjälper inte bara dig utan också andra.

kram till dig tjejen!

2010-04-06 @ 00:48:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0