MALIN

Först och främst, tack för alla kommentarer. Ni kan aldrig förstå hur mycket det betyder för mig, när ni skriver och bryr er. Det är... för stort för att jag egentligen ska kunna förklara. Men jag hoppas att ni vet ändå. Det känns så bra när ni lyssnar på allt jag vill säga, och det är också stort. Tack.♥


Ni ville veta lite om mig, here it is.
Ni vet alla klassiska historier om en tyst ganska blyg flicka, som har en bästavän som hon alltid står i skuggan under. När bästavännen alltid märks, och flickan hänger bara får hänga på. Och sedan dör bästavännen som alltid har synts mest och varit mest.
Det är så alla historier går. Men så är inte min och Tea's.
Jag har alltid varit den som har tagit plats, och den som alla har lagt märke till. Jag vet inte varför, men det har bara alltid varit så. Och även om Tea inte var blyg eller osynlig alls, så var det jag som fick mest uppmärksamhet hela tiden. Kanske är det för att jag har haft anorexi, och en alkoliserad morsa. Sånt som vissa kanske tycker är intressant.
Det har aldrig varit så att jag har velat ta uppmärksamheten. Den har alltid bara kommit, ofta ouppskattad från mitt håll.
Nu när Tea har dött så har det bara blivit värre.
Jag är anorexipatienten-lite av ett maskrosbarn- hennes bästavän har dött- och hon har tagit en överdos.
Mycket intriger för en liten människa.
Jag kan inte förstå allas facination för mig. Jag är ju bara Malin.
Jag känner mig liten och rädd. Jag har varit med om det värsta som kan hända en människa. Jag har förlorat någon jag älskar. Det är inget jag ens önskar min värsta fiende.
Jag vill bara få gömma mig, bort från alla blickar, bort från all uppmärksamhet.
Vet ni vad jag önskar, jag önskar att Tea skulle ha fått all uppmärksamhet som hon aldrig fick när jag var där, men som hon förtjänade. Hon var en jättefin person, faktiskt den finaste jag vet.
Allt är omvänt egentligen, jag skulle ha dött istället för henne. Hon förtjänade och ville ha livet mer än jag.
Hur kan det vara så att jag, som alltid har ansett mig som en sån person som klarar sig själv, håller på att gå under utan Tea.
Där var lite om mig och mina tankar.
itsablogglife

Kommentarer
Postat av: Olivia

Det kanske är så att du håller på att gå under för Tea var en del av dig? Det du måste försöka göra nu är att fylla dig själv med alla minnen om henne och försöka laga detta blödande sår med alla medel du kan, det kommer aldrig läka men det kan bli bättre.

Ta hand om dig! /Olivia

2008-01-15 @ 03:41:22
URL: http://olivialindstrom.blogg.se
Postat av: Jenny

Malin ... Hur mår du?? Ingen förtjänar att dö, vare sig man tagit mer plats än andra eller inte! De vet du! Egentligen! Det är jag säker på! Glöm inte allt vi skrivit om.. :) Du måste hitta ett sätt att LEVA ditt liv på, inte försvinna i ditt liv. KRAM Jenny

2008-01-17 @ 08:50:21
URL: http://jennyandthecity.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0