Du var mitt allt, du var hela min värld.

image4

Jag viskar tyst orden till dig, och undrar om du kan höra. Om mina ord, mina tankar, kan gå igenom jorden.
Kan du höra mig? Eller är du för långt borta...

Egentligen ska jag vara hemma nu.
Hemma och bygga upp kroppen. Hemma och vila.
Antagligen sitta vid TV:n och slötitta på något program som jag egentligen inte bryr mig ett skit om.
Antagligen bläddra förbi FRIENDS och börja gråta för att jag är så fruktansvärt ensam och så otroligt trasig när Tea inte finns kvar.
Huset är redan städat. Mycket kan göras när fina Christoffer hjälper till och när ingen är hemma.
Halva natten kan man stå och skura köksgolvet, tvätta trasmattorna, tömma
diskmaskinen och damsuga vardagsrummet och trappen.
Man kan göra det om man är helt ensam för att Christoffer är hemma hos sig, när alla andra är borta, när doften och minnena av Tea kryper för långt in i Malin så att det tar stop.
Jag sa aldrig att det var så, men ni fattar va.

Egentligen ska jag vara hemma och vila.
Men det finns en sak jag måste göra.

Solen har börjat gå ner och jag smyger iväg till Tea. Som vanligt märker jag att jag börjar dra benen efter mig så fort jag går utanför dörren.
Men när grinden slås upp på vid gavel och jag ser maskrosplatsen där, alldeless vid stranden springer jag.
Det fortaste jag kan och jag stannar inte förrens jag står precis framför.

Jag lägger mig precis bredvid, och tanken slår mig, att nästan ett år har gått.
Ett år. Hur mycket ska jag behöva klara mer. Jag vill ha Tea, jag vill jag vill jag vill jag vill ha TEA!
Nunununununununu!
Smärtan och sorgen sliter liksom i mig. Och det gör ont, ont.
Jag önskar att hon var här, och viskade
fina ord i mitt öra, inte sånna där som man hör varje dag, utan sånna som går rakt in i hjärtat.

Jag saknar min bästavän. Och jag ligger där, hos henne. Och jag viskar fina ord till henne. Eftersom att hon aldrig mer ska få viska fina ord till mig så gör jag det. Allt som hon ska veta. 
Och jag hoppas att hon kan höra dem.
Jag vill att de ska nå hennes hjärta, jag vill att hon ska vara glad och jag vill att hon ska älska mig. Mest.
Det vet jag att hon gjorde också. Eller gör. Hon
gör det.
Tea var mitt allt, hon var hela min värld.
Och medans jag viskar fina saker så kan jag ibland känna som om hon fortfarande finns kvar här hos mig.
Och sanningen är att hon finns kvar i hjärtat, i mitt hjärta, så länge jag har henne kvar där så finns hon alltid med mig.
Jag älskar dig Tea. Det finns inte ord för just hur mycket. Men jag är stolt över den personen du var och är.
Du har alltid varit bäst i mina ögon, och inget kan ändra det.

Ta vara på era fina vänner, man vet aldrig hur länge de finns kvar.

Jag ÄLSKAR DIG TEA♥ Hela den här dagen, hela det här livet är piss utan dig!
itsablogglife

Kommentarer
Postat av: Lina

jättefint inlägg...Är säker på att hon har läst dethär och tänker på dig lika mycket som du tänker på henne:)

2008-04-29 @ 21:02:16
URL: http://linasn.blogg.se
Postat av: Petra

Det är svårt att förstå sig på någonting som man inte varit med om, och svårt att skriva någon stöttande ord. Även om ord kan ge ett leende på läpparna, så hjälper det ju inte egentligen.

Men hon vakar över dig, tills ni ses igen.

2008-04-29 @ 21:41:21
URL: http://Ptra.blogg.se
Postat av: mulin

Vad fint du skriver. Hoppas att du mår bättre snart.

2008-04-29 @ 21:42:30
URL: http://apoetry.blogg.se
Postat av: Mia

SÅ fint!

Ta hand om dig!
KRAM

2008-05-01 @ 20:39:09
URL: http://flygares.blogg.se
Postat av: Hanna

Jag vill vara du Malin! Du tror det inte själv men du är så j*vla lyckligt lottat. Du har ju en kille det är inte alla som har!

2008-05-02 @ 20:32:00
Postat av: Eric annars känd som 'E'

Malin, det ÄR tufft nu, men vi kan klara oss igenom det här, Tea älskr oss fortfarande och hon vill inte att vi ska gå under.
Jag älskar henne också fortfarande, och det kommer aldrig att finnas någon som hon i mitt hjärta.
Hon var min första kärlek, eller hon är fortfarande det. Jag är fortfarande kär i henne, även om dina läsare tycker att det är konstigt.
Den speciella första kärleksplatsen i mitt hjärta har Tea, och hon kommer alltid att ha det.
Så nu håller vi ihop, du jag och Chrille, om vi också slits isär så blir det som om Tea verkligen aldrig fanns, och så får det fan inte vara!
KRAMAR FRÅN ERIC

2008-05-02 @ 23:11:27
Postat av: Anonym

Vaddå att hon har en kille? Det är väl för fan inte allt i världen, (sorry chrille)
Hon har förlorat sin bästavän och hon måste kämpa för sitt liv varje dag. Enpojkvän betyder nästan allt, men malin har det inte lätt!

2008-05-03 @ 23:19:23
Postat av: Sandra

Håller med anonym! Hanna vaddå att man har allt om man har en kille!?
Asså du får det att låta somom Malin borde skämmas för sin blogg och att hon mår dåligt, när det är tvärtom. Hon har det inte lätt, hon har saker som hon bär med sig som ingen kan reparera inte ens värdlens bästa pojkvän! Tänk efter innan du skirvier något!

2008-05-04 @ 11:52:00
Postat av: Linda

Grät mig igenom din fina blogg om din bästa vän, jag har själv förlorat min bästa vän i cancer. Vi vart bästa vänner på dagis när vi var 3 och 4 år gamla och hon dog ifrån mig i Augusti 2006 efter 30 års vänskap. jag saknar henne så det gör ont varje dag. Kramar om dig massor och sänder massor med styrkekramar// Linda

2008-05-05 @ 12:32:47
Postat av: Moa

trist att vissa tror att pojkvänner/flickvänner är det absolut viktigaste som finns på jorden och vänner inte betyder på långa vägar lika mycket

kämpa på! jag sitter med en klump i halsen för det här är min mardröm. jag som ofta ringt upp min bästa vän under hennes värsta perioder för att kontrollera att hon fortfarande lever och inte gör något dumt. även om din vän dog på ett annat sätt.

kram
Moa

2008-05-05 @ 14:21:05
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: MALIN

Lina:
Tack vännen, jag hoppas att det är så:)

Petra:
NI HJÄLPER. Det får mig att känna mig mindre ensam, ni är bäst, det finns ingen som har så bra läsare som jag. Ni är bäst!

Mulin:
Tack så mycket, vad snäll du är:)Jag hoppas också att det börjar ljusna snart.

Mia:
Tack gumman, du har ju följt med ett tag, du är great!

Hanna:
Jag vet att jag ÄR lyckligt lottad, men jag tänker inte skämmas över min blogg och mina känslor, jag har gått igenom mycket och så är det. Men det är lite sant det du säger, jag har världens bästa kille. Och det ÄR jag tacksam för.

Eric:
I know, men du vet att du kan snacka med mig, stäng inte in dig, vi klarar det här, självklart. Vi lovade Tea.

Anonym&Sandra:
Ni är så jäkla bra alla läsare, ni försvarar mig, jag älskar er, men det är lugnt vet du, jag tog inte illa upp.

Linda:
Usch vad ledsen jag blev nu, varför försvinner det en massa fina änglar? Maila om du vil snacka någon gång, det gällert alla.
Styrke kramar til dig också.:)

Moa:
Ta vara på dina vänner, det är helt rätt. Tack för din fina kommentar:)

2008-05-06 @ 20:15:28
URL: http://itsablogglife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0