Du

Idag skulle du och jag åka hem till E, vi hade ju planerat det länge, vi hade ju aldrig varit i hans stora hus. Och vi ville båda se det. Konstigt nog bestämde vi det samma dag som du försvann.
Vi skulle se på någon rolig film och mysa lite. Eller du och E skulle mysa, jag skulle bara vara där som moraliskt stöd. Idag skulle vara The dag. När ni två blev en. Du visste inte riktigt ifall han ville vara med dig, du viste att han gillade dig, men du var inte säker på allt. Du ville iallafall ha honom.
Jag kan berätta att han ville ha dig med. Han sa det till mig. Han var verkligen jättekär i dig.
Han är helt messedupp just nu. Han vet liksom inte vart han ska ta vägen. Arn't we all?
Men han älskade dig, och jag vet att du älskade honom.
Jag vill att du ska komma tillbaka, och att allt ska bli bra igen. Ni två ska bli ihop. Du ska vara lycklig.
K ska bli som förut och vi ska bli tillsammans, precis som det ska vara. Jag ska klara skolan, och du och jag ska bo tillsammans ett tag. Jag ska slippa bo hemma med all skit. Självklart kommer jag att sakna lillasyster Jennifer, men vi hälsar på dem, ofta.
Vi ska leva lyckligt och dö gamla. Vi ska iallafall ha varandra, till slutet. Whenever that may be.
Slutet kom tidigare än vi trodde.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0