Controll?

Jag är en person med kontoll. Jag gillar kontroll. Jag slarvar sällan bort saker. Jag kommer ihåg läxor, och jag är alltid i tid. Jag kan busstider, och jag planerar min vardag. Jag pluggar till prov i rättan tid. Jag är allmänbildad och jag är social. Jag kan jobba på egen hand. Jag håller koll på födelsedagar, och jag ställer alltid alarmet innan jag går och lägger mig.
Ja, jag är ett kontrollfreak, och jag vet om det. Det är så jag vill ha det.
Just nu har jag ingen kontroll alls. Du har försvunnit ifrån mig och det finns inget jag kan göra. Det finns inget i världen som kan ge dig tillbaka. Hur mycket jag än skriker, sparkar och gråter. Så kommer det inte att hjälpa.
Och jag vill ha alternativ. Och hur mycket jag än protesterar så vet jag att jag någon gång måste acceptera det som har hänt. Men jag vill inte. Jag vill inte förlåta världen för allt som hänt. Och alla låssas som att allt är som vanligt. Men det är inte det! Inte alls. ALLT är fel, ser ni inte det. Världen förändrades över en natt.
Jag är en person med kontroll. Jag gillar kontroll.
Och just nu, finns det ingen kontroll i världen kvar. Jag bara ramlar, utan att hitta något att hålla fast vid.
itsablogglife

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0