Känslosamt inlägg. Jag saknar dig Tea.

Jag och Kevin, din lillebror var vid din grav idag.
Han har verkligen tagit allt jättehårt.
Det är så orättvist att en liten kille på 5 år ska behöva ta itu med något sånthär.
Han förstår inte, det gör väl inte jag heller direkt, men han frågar hela tiden när du ska komma tillbaka, och jag har läst det, att barn oftast tror att någon ska komma tillbaka ett tag efter begravningen.
Men han har märkt att något är fel.
Så jag frågade din mamma om jag skulle ta med honom till din gravplats,så att han kanske fick säga hejdå till dig.
Vi köpte en stor bukett, han fick välja och bland blommor hur han ville, allt från rosor till fredsliljor till brudslöja, och allt i olika färger.
Sen gick vi till din grav och tände ljus och lämnade blommbuketten.
Han såg så liten ut när han stod där i sin lilla jacka, och det var just då jag tänkte efter.
Att fan, han är bara 5 år. Hur overkligt är inte det, en liten kille som måste leva utan sin storasyster.
Så jag började gråta, för hur fan kan det få vara såhär, och då började han också gråta. Jag bara höll om honom, jag visste inte vad jag skulle säga.
Vad kan man säga till en liten kille som saknar sin syster?
Sen frågade han mig med en liten röst, och jag lovar, här gick mitt hjärta nästan sönder;
Han frågade mig om han fortfarande fick prata med henne ibland.
Det kändes som om mitt hjärta gick itu.
Han bara tittade på mig med sina sorgsna ögon, och jag bara höll honom jättehårt och svarade att han kunde prata med henne närsomhelst, när han ville, för hon kommer alltid att lyssna. Alltid.
"Men hon kommer inte hem mera"
Han bara visste, att du aldrig mer kommer hem. Han såg så modig ut, på ett litet tag hade han kommit underfund med att att hans storasyster aldrig mer skulle komma hem och busa med honom,
jag har haft ungefär 3 månader på mig, och jag förstår ändå inte.
Det var ingen mening med att säga något, han visste redan. Det enda jag kunde göra var att vara med i hans smärta, och få honom att förstå att han inte är ensam.
Han höll min hand hela vägen hem.
Jag ska se till så att han har det bra i livet, jag ska berätta om dig. Jag lovar.
Det här har nog varit det mest känslosamma inlägg jag har skrivit. Jag gråter hela tiden.
Är det någon som orkar läsa alla mina långa inlägg om hur dåligt jag mår ens...?
itsablogglife


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej! Jag har läst så gott som alla dina inlägg nu inatt. Och vad jag har gråtit! Tårarna bara sprutar nedför mina kinder. Jag lider med dig, men jag förstår inte hur det känns. Jag kan bara sätta mig in i känslan, men jag känner inte till den. Så jävla hemskt!! jag vet inte ens vad mer jag kan säga .. eftersom inget jag säger/skriver kan ändra situationen, men det är människor som du, som skriver så jävla fint, som berör så ini sjuttsingen!!! Jag är jätteledsen för din skull, för Tea's skull.. För E's skull .. för hennes familjs skull..
Stora Kramar Jenny

2007-11-13 @ 04:32:26
URL: http://www.jennyandthecity.blogg.se
Postat av: Mia

Har följt din blogg ett tag. Läst alltihopa faktist, och nu gråter jag igen! Du skriver jättefint! Beundrar dig som orkar skriva om det!

2007-11-13 @ 17:51:17
URL: http://flygares.blogg.se
Postat av: Jenny

Åååh, tack snälla själv för din kommentar* Va gullig du är! Att JAG kan beröra o hjälpa :) det är det enda jag vill liksom! Det är skit-tufft verkligen, men det är ju tyvär så livet funkar. O det stämmer jävligt bra att "det som inte dödar, det härdar" man BLIR starkare till slut av saker som händer, hemska saker kommer hända genom hela livet, men hur skulle vi annars kunna uppskatta det som var bra? Även om jag personligen tycker att en sån här grej är gränsfall till vad som "får" hända, man fixar ju inte hur mycket som helst. Du inspirerade ju iallafall mig till ett inlägg om min vän, som fick mig att brista i gråt och släppa ut massa känslor jag förträngt. TACK själv!! Kram Jenny

2007-11-13 @ 23:38:07
URL: http://www.jennyandthecity.blogg.se
Postat av: Amanda

Ja, vi finns. Vi som läser. Och beundrar dig nåt enormt.

2007-11-19 @ 19:42:08
URL: http://www.gottisbarn.blogg.se
Postat av: matilda

Har läst din blogg ett tag nu, du skriver så underbart fint. jag lider med dig :/ rip. jag lever mig verkligen in i din situation.. ha de bra! kram

2007-12-06 @ 23:45:21
URL: http://matildahammar.blogg.se
Postat av: Anonym

jag gråter , jag gråter verkligen , lilla gumman

2008-01-13 @ 17:16:10
Postat av: Frida

Jag har läst alla dina blogginlägg som du har skrivit innan det här, och det är verkligen berörande. Jag släppte en och annan tår när jag tänkte på hur förskräckligt du måste ha det. Jag sänder en varm och mjuk kram till dig. Du verkar vara en fin och stark människa.

2009-01-05 @ 00:54:15
URL: http://honfridan.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0