Grattis på 16 årsdgn hun, jag önskar att du hade fått uppleva den.

I mitt hjärta kommer du alltid att vara 15 år älsklingen min.
Men grattis ändå. 16 år idag. Jag vet att du ville uppleva din 16årsdag. Vi brukade skratta och säga att vi skulle ha en fest precis som de på "My sweet sixteen" på mtv.
Fast sån var ju inte du.
Jag skulle ge allt för att få dig tillbaka, eller att åtminstone få hålla om dig en sista gång, pussa dig på kinden och gratta din på din alldeless egna dag.
Erik och jag pratade idag, på minnes stunden, som jag föressten skriver om senare, jag orkar inte ta itu med det just nu, vi pratade om dig såklart, och han sa en sak som jag har hört av många, att du var bra på att lyssna.
Det har jättemånga sagt till mig, nu efter din död, att du var bra på att lyssna.
Det var en av dina många fina egenskaper.
Vissa lyssnar med halva örat, eller instämmer hela tiden med en nick eller ett "mm" eller "aa".
Om man berättade något så satt du nästan alltid helt tyst tills man var klar, sen sa du något.
Man fick alltid känslan av att man var det viktigaste för din när man pratade.
Jag skulle kunna skriva tusentals sidor om hur underbar du var. Och det ska jag, fast lite i taget, känslor är så svåra att förstå sig på.
Jag vill spy när jag tänker på att du inte längre finns här.
paus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0